28 & 29 februari 2024 : Nekkerhal Mechelen

VOLZET – Feedback in de klas: verborgen leerkansen

Uren spenderen aan feedback geven, maar vervolgens merken dat je leerlingen er te weinig mee aan de slag gaan?
Ontdek in deze workshop hoe het anders kan. Feedback als wezenlijk onderdeel van je lesaanpak met als centrale vraag:
‘Wat doet leerlingen leren?’ Dat doen we aan de hand van twee thema’s en bijhorende werkvormen:
1. Heldere kwaliteitsverwachtingen: “Wat is er nodig om voldoende, goed of uitstekend te scoren?” Hoe complexer de taak,
hoe moeilijker om dit duidelijk te maken. Rubrics en criterialijsten kunnen helpen, maar leerlingen lijken ze vaak anders te interpreteren dan je bedoelt. Nochtans, wanneer de kwaliteitsverwachtingen niet duidelijk zijn, schiet feedback zijn doel voorbij.
2.Feedback als startpunt: Feedback komt vaak pas op het einde van een leerproces. Feedback is dan eenrichtingsverkeer (de leraar bezorgt feedback aan de leerling) en het proces stopt zodra de feedback gegeven is. Kortom, de leraar werkt hard, maar leerkansen voor de leerling worden gemist. In deze workshop word je meteen aangezet om de vertaalslag naar je eigen context te maken.
Wat doe je al? Waar zie je nieuwe kansen? Wat is haalbaar?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

*KO = kleuteronderwijs; LO = lager onderwijs; SO = secundair onderwijs; HO = hoger onderwijs; VO = volwassenenonderwijs; BULO / BUSO = buitengewoon onderwijs

Scroll naar top

NIEUW: de Sett app!

We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett! 

Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!