Activiteiten lijst

Tentoonstelling
Activiteitstypen
Plaats
Rangschikken  
7 Resultaten
Aula

Digitaal is het nieuwe normaal. Wat nu?

Er werd al jaren aan de kar gesleurd maar ineens was het er: de digitale transformatie van het onderwijs. Nu de storm wat gaan liggen is, blikt digitaal expert Clo Willaerts kort terug op het voorbije half jaar, en biedt ze een realistische en toch optimistische kijk op de rol van digitale technologie in de

Read More »
Aula

Verwondering over geluk, ongeluk en zingeving

Er moet dringend meer respect worden getoond voor de meest wezenlijke pijlers die het voortbestaan van de maatschappij funderen: de zorg en het onderwijs. De verpleegkundige en de leraar vormen de spreekwoordelijke basis waarop de menselijkheid zich verheft. Onze samenleving is er een geworden van de hoogste pieken, van het steeds beter, verder en hoger.

Read More »
Aula

De gouden driehoek: Visie-Leiderschap-Cultuur. Waarom gedragsverandering zo moeilijk is en wat je eraan kan doen

De wereld waarin wij leven wordt gekenmerkt door vier revoluties: de technologische, data, peer-to-peer en design revolutie. De disruptie die voortvloeit uit deze revoluties is een opportuniteit om onze maatschappij anders en dus ‘beter’ te organiseren. Het kanaliseren van intrinsieke motivatie, zelfregulering en verantwoordelijkheid zijn hierbij belangrijke doelstellingen. Het huidige ‘operating model’ van scholen –

Read More »
Aula

Coachen met gezond verstand – De psychologie van een team

Dominique Baeyens is gewezen bondscoach van de Red Dragons, de Belgische nationale volleybalploeg. Hij haalde in zijn sportloopbaan diverse titels en bekers. Hij heeft een master lichamelijke opvoeding en bouwde vanuit die wetenschappelijke achtergrond zijn trainerscarrière op. Ooit liet hij een vaste en zekere job in het onderwijs staan en begon aan een nieuw avontuur

Read More »
Aula

Toetsen? Hoe meer, hoe liever

Toetsen worden in ons onderwijslandschap vaak gezien in de context van formatieve of summatieve evaluatie. Nochtans is ‘toetsen’ niet enkel binnen evaluatie van nut: het toetsen an sich is een leermechanisme dat een oeroud neuropsychologisch hersenprincipe triggert. Tijdens deze lezing bekijken we hoe toetsing kan ingezet worden zodat leerlingen beter kunnen onthouden, begrijpen en toepassen!

Read More »
Scroll naar top