Ons engagement voor uw veiligheid

Meer dan ooit is uw veiligheid één van onze hoogste prioriteiten. Onze events en eventlocaties stellen alles in het werk om de properste en veiligste plek te creëren om mekaar te ontmoeten en zaken te doen. Uw gezondheid en welzijn zijn onze topprioriteit.

Easy visit, safe visit

Reiniging & Hygiëne

Desinfectie

Tijdens onze events zullen alle oppervlaktes gereinigd worden met een type ontsmettingsmiddel dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt. De meest aangeraakte oppervlaktes zullen heel regelmatig gedesinfecteerd worden. Electrostatische sprayers voldoen aan de strengste hygiënenormen.

handsanitizingstation

Hand hygiëne

Desinfecterende handgel zal overal op het event en in de gemeenschappelijke ruimtes (zoals seminariezalen) beschikbaar zijn. Ontsmet uw handen regelmatig! Wegwerphandschoenen zijn ook verkrijgbaar.

smartbadge

Smart Badge contactloze technologie

Onze Smart Badge technologie is niet enkel handig, het is ook een heel veilige manier om onze events te bezoeken. U ontvangt uw Smart Badge aan de ingang nadat de barcode op uw geprinte voucher of op uw smartphone is ingescand. Dankzij de geïntegreerde NFC chip in de badge, kan u doorheen het hele event product- en bedrijfsinformatie opvragen, zonder enig fysiek contact. Op het einde van de dag ontvangt u al uw verzamelde informatie via email.

cashless

Cashless betalen

Om gezondheidsredenen aanvaarden we enkel cashless betalingen in onze Easyfairs eventlocaties.

prepacked food

Food & drinks

U kan nog steeds eten en drinken kopen in onze hallen en op onze events. Onze cateraars zullen alle veiligheidsrichtlijnen respecteren die hun vanuit de overheid worden opgelegd. Wij vragen u vriendelijk om voor het eten uw handen te wassen en te desinfecteren.

Partnership SGS

Easyfairs heeft een partnership afgesloten met het bedrijf SGS, een internationaal gerenomeerd bedrijf inzake veiligheid en de controle erop. Concreet houdt dit partnershipin dat er geregeld een audit zal gebeuren van onze eventlocaties en beurzen om een perfecte opvolging van onze veiligheids- en hygiëne protocols te garanderen. 

Persoonlijke bescherming en detectie

Mondmaskers

Mondmaskers zijn verplicht op onze events. Wij raden u aan om uw eigen exemplaar te dragen maar er zullen maskers verkrijgbaar zijn, indien u het vergeten bent.

shields

Plexiglas schermen

Er zullen plexiglas schermen voorzien worden bij registratie desks, infopunten, cateringpunten en alle andere balies die bemand zijn tijdens het event.

Fysieke afstand

Crowd density

Bezoekersdichtheid

Om voldoende fysieke afstand te kunnen bewaren, zullen we op ieder moment het aantal mensen aanwezig in de hallen monitoren, in lijn met de richtlijnen van de lokale overheid.

keep distance

Social distancing

Wij vragen u om steeds een afstand van 1,5 meter te bewaren.

nohandshake

Vermijd fysiek contact

Er mag geen lichamelijk contact zijn bij de begroeting: geen handen geven en niet kussen.

e-ticket

Online ticket verkoop

Voor bepaalde Easyfairs events dient u een ticket te kopen. Koop uw ticket steeds vooraf online want verkoop aan de kassa is niet langer meer mogelijk. U kan uw ticket met toegangscode uitprinten of meebrengen op uw smartphone. Uw barcode zal gescand worden aan één van de (touchless) scanning balies. Omwille van veiligheidsredenen is onsite printen niet meer mogelijk.

badge

Online registratie en touchless scanning

Registreer u voor elk event, registratie op het event is niet langer mogelijk. U kan uw bevestigingsmail met uw toegangscode printen of meebrengen op uw smartphone. Uw barcode zal gescand worden aan één van de (touchless) scanning balies.

timeslot

Registratie via tijdslot

Op bepaalde events zal u tijdens de registratie of tijdens de aankoop van uw ticket een specifiek tijdslot voor uw bezoek moeten kiezen. Enkel op die manier kunnen de social distancing regels gerespecteerd worden en bespaart u tijd.

exhibitor catalogue

Online voorbereiding

Via de website van onze events kan u uw bezoek zo efficiënt mogelijk organiseren. U kan de exposantenlijst en het content programma raadplegen en vooraf inplannen welke firma’s en producten u wenst te zien en welke seminaires u wenst te volgen. Voor bepaalde seminaries dient u zich op vooraf in te schrijven aangezien het aantal plaatsen beperkt is per seminariezaal.

2-Way

Eenrichtingsverkeer

Eenrichtingsverkeer in de gangen zal helpen om uw bezoek veilig en aangenaam te maken. Bezoekers zullen elkaar minder kruisen en zo kan u makkelijk anderhalve meter afstand bewaren.

this way

Looplijnen

Indien gangpaden voldoende breed zijn om bezoekers in beide richtingen toe te laten, vragen wij u de looplijnen te respecteren die de looprichting aangeven.

Crowd density

Maximum capaciteit in conferentiezalen

In conferentiezalen zal er steeds een afstand van 1,5 meter tussen de stoelen bewaard worden. Dit betekent dat de capaciteit per zaal beperkt wordt, dus kom op tijd. Ga niet zitten op een stoel waar duidelijk op vermeld staat dat hij niet kan gebruikt worden.

stay home

Voelt u zicht ziek, blijf thuis

Hoe graag we u ook willen verwelkomen op onze events, wij vragen u graag om respect te hebben voor de gezondheid en de veiligheid van iedereen. Indien u zich ziek voelt – ook bij milde symptomen van een verkoudheid of koorts – blijf dan a.u.b. thuis.

Bedankt!

Wij danken u om deze regels te respecteren.
Hou het veilig en tot binnenkort op een van onze events.

De rol van een beurs is in veel opzichten erg belangrijk, bijvoorbeeld vanuit het economische aspect, voor zowel onze exposanten, bezoekers als voor onszelf als eventorganisatie. Er zijn industrieën die tot 40 procent van hun jaarlijkse omzet realiseren op beurzen. Het is belangrijk dat wij voor onze exposanten een jaarlijks of tweejaarlijks moment creëren waar zij kunnen netwerken, nieuwe producten en innovaties kunnen lanceren, nieuwe leads kunnen verzamelen, contracten kunnen afsluiten, enz. Wij zijn ervan overtuigd dat beurzen mee gaan zorgen voor de relance van de economie.

De gezondheid van onze medewerkers, bezoekers, exposanten en alle andere partijen die betrokken zijn bij de organisatie van Green is voor ons primordiaal. In een nota die wij vanuit de vakorganisatie Febelux aan de GEES en de Veiligheidsraad bezorgd hebben, werden in een Event Risk Model (een soort check-list) 18 parameters meegegeven op basis waarvan de veiligheid van een event kan ingeschat en bijgestuurd worden, waar nodig. Dit model is onlosmakelijk verbonden met een Code of Conduct waarin alle safety measures opgenomen zijn. We kijken met spanning uit naar de reactie van onze Belgische politici op dit voorstel en hopen op een duidelijk kader dat een heropstart in het najaar mogelijk maakt.

Op dit moment zijn wij vanuit Easyfairs België druk bezig aan een veiligheidsplan om onze events en onze venues aan te passen aan de nieuwe anderhalve-meter-samenleving. Nog niet alle maatregelen zijn duidelijk bepaald, dit hangt af van de richtlijnen van de overheid. Maatregelen die wij momenteel bestuderen zijn het verplicht vooraf registreren en het invoeren van time slots. Dat zou betekenen dat bezoekers zich gaan registeren voor een bepaald time slot, waarbij we de openingstijden eventueel gaan verruimen indien dit noodzakelijk en mogelijk is. Het voordeel van werken in time slots is dat iedereen de tijd en ruimte krijgt om op een veilige manier met elkaar in gesprek te gaan.

Daarnaast bekijken we ook gescheiden in- en uitgangen, een aangepast floorplan indien mogelijk en nodig, een aangepast reinigings- en veiligheids-programma, crowd control om bezoekers erop te wijzen dat ze de 1,5 meter dienen te respecteren en uitgebreide communicatie (voor en tijdens het event) om alle betrokken partijen te informeren over de veiligheidsmaatregelen. We hebben ondertussen ook een bestelling van veiligheidsmateriaal geplaatst zoals mondmaskers, handgel en handschoenen.

Ook dat brengen wij momenteel in kaart. We zullen hiervoor rekening houden met de maatregelen die de overheid zal uitwerken voor de horeca sector. Daarnaast gelden ook hier alle bestaande corona-maatregelen, zoals 1,5 meter-afstand aan de kassa. Deze afstanden worden duidelijk zichtbaar gemaakt, zoals we nu ook al zien bij onder andere supermarkten en andere winkels. We zullen ook overschakelen op 100% cashless betalen.

Vorig jaar kon je op Sett reeds gebruik maken van je Smart Badge, om snel en contactloos gegevens te verzamelen op de verschillende beursstanden. De exposant ontvangt ook een lijst met leads van de bezoekers die informatie opgevraagd hebben. Hierdoor verdwijnen de fysieke visitekaartjes, folders en dergelijke. De inzet van de Smart Badge technologie is zowel milieuvriendelijk als volledig corona-proof.

Dit is op dit moment moeilijk om te zeggen. We wachten nu op een definitieve beslissing van de Veiligheidsraad rond de organisatie van beurzen in het najaar. Wij hebben er goede hoop op dat beurzen vanaf dit najaar volgens de anderhalve-meter-samenleving zullen kunnen plaats vinden. Uiteraard zijn wij ook afhankelijk van de actualiteit en de verdere verspreiding van het coronavirus. We volgen uiteraard deze ontwikkelingen op de voet en houden jullie op de hoogte via onze website, social media en nieuwsbrieven.

Wij zijn momenteel druk bezig om al onze beurzen corona-proof te maken. Zodra er duidelijkheid is vanuit de overheid rond de te nemen maatregelen voor de heropstart, communiceren we dit met jullie. Wij doen er alles aan om de veiligheid en gezondheid van alle betrokkenen te waarborgen. Easyfairs offers the safest place to meet!

Wij zijn goed bereikbaar ook al werken onze medewerkers deeltijds omwille van een groot aantal uitgestelde of gecancelde events. Twijfel niet om met één van onze collega’s contact op te nemen in geval van vragen. We helpen je graag verder! #StayStrong

Ticketvoorwaarden

Gezien de huidige situatie i.v.m. Covid-19, zijn er ook aangepaste ticketvoorwaarden van kracht. Indien Sett door overmacht niet kan doorgaan in oktober, heb je als tickethouder volgende mogelijkheden:

  1. Je houdt je ticket bij voor de editie van Sett in hetzelfde schooljaar. Je kan hiermee zelf naar Sett komen, of het ticket doorgeven aan een collega binnen je school (Gelieve wel vooraf de naamsverandering door te geven.)
  2. Je houdt je ticket bij voor de volgende editie, in het schooljaar 2021-2022. Je kan hiermee zelf naar Sett komen, of het ticket doorgeven aan een collega binnen je school. (Gelieve wel vooraf de naamsverandering door te geven.)
  1. Je kiest voor een terugbetaling van je ticket omdat je de volgende edities van Sett niet kan bijwonen.

Voor groepstickets gelden verder dezelfde voorwaarden als vorig jaar. Er kan tot 20% van het aantal tickets kosteloos geannuleerd worden, ten laatste 2 weken voor de beurs. Hierdoor heeft u de mogelijkheid uw tickets nu reeds aan te kopen aan vroegboektarief, zonder dat u al exact moet weten wie volgend schooljaar mee zal gaan naar Sett.

Verder zijn de algemene voorwaarden van Easyfairs Events steeds van toepassing. U vindt deze op deze pagina terug.
Previous
Next
Scroll naar top