Corona maatregelen

Want veiligheid staat voorop

Op 15 april besliste de Nationale Veiligheidsraad dat massa evenementen tot en met eind augustus niet mogen doorgaan. Hoewel er nog geen beslissing is voor de periode na 1 september en Sett pas op 28 & 29 oktober doorgaat, willen wij jullie toch graag informeren over de laatste ontwikkelingen.

De organisatie heeft de nodige maatregelen getroffen om het evenement te kunnen laten doorgaan volgens de nodige hygiëne- en social distancing richtlijnen. Hieronder lees je welke stappen we ondernemen. Update 19 mei 2020

De rol van een beurs is in veel opzichten erg belangrijk, bijvoorbeeld vanuit het economische aspect, voor zowel onze exposanten, bezoekers als voor onszelf als eventorganisatie. Er zijn industrieën die tot 40 procent van hun jaarlijkse omzet realiseren op beurzen. Het is belangrijk dat wij voor onze exposanten een jaarlijks of tweejaarlijks moment creëren waar zij kunnen netwerken, nieuwe producten en innovaties kunnen lanceren, nieuwe leads kunnen verzamelen, contracten kunnen afsluiten, enz. Wij zijn ervan overtuigd dat beurzen mee gaan zorgen voor de relance van de economie.

De gezondheid van onze medewerkers, bezoekers, exposanten en alle andere partijen die betrokken zijn bij de organisatie van Green is voor ons primordiaal. In een nota die wij vanuit de vakorganisatie Febelux aan de GEES en de Veiligheidsraad bezorgd hebben, werden in een Event Risk Model (een soort check-list) 18 parameters meegegeven op basis waarvan de veiligheid van een event kan ingeschat en bijgestuurd worden, waar nodig. Dit model is onlosmakelijk verbonden met een Code of Conduct waarin alle safety measures opgenomen zijn. We kijken met spanning uit naar de reactie van onze Belgische politici op dit voorstel en hopen op een duidelijk kader dat een heropstart in het najaar mogelijk maakt.

Op dit moment zijn wij vanuit Easyfairs België druk bezig aan een veiligheidsplan om onze events en onze venues aan te passen aan de nieuwe anderhalve-meter-samenleving. Nog niet alle maatregelen zijn duidelijk bepaald, dit hangt af van de richtlijnen van de overheid. Maatregelen die wij momenteel bestuderen zijn het verplicht vooraf registreren en het invoeren van time slots. Dat zou betekenen dat bezoekers zich gaan registeren voor een bepaald time slot, waarbij we de openingstijden eventueel gaan verruimen indien dit noodzakelijk en mogelijk is. Het voordeel van werken in time slots is dat iedereen de tijd en ruimte krijgt om op een veilige manier met elkaar in gesprek te gaan.

Daarnaast bekijken we ook gescheiden in- en uitgangen, een aangepast floorplan indien mogelijk en nodig, een aangepast reinigings- en veiligheids-programma, crowd control om bezoekers erop te wijzen dat ze de 1,5 meter dienen te respecteren en uitgebreide communicatie (voor en tijdens het event) om alle betrokken partijen te informeren over de veiligheidsmaatregelen. We hebben ondertussen ook een bestelling van veiligheidsmateriaal geplaatst zoals mondmaskers, handgel en handschoenen.

Ook dat brengen wij momenteel in kaart. We zullen hiervoor rekening houden met de maatregelen die de overheid zal uitwerken voor de horeca sector. Daarnaast gelden ook hier alle bestaande corona-maatregelen, zoals 1,5 meter-afstand aan de kassa. Deze afstanden worden duidelijk zichtbaar gemaakt, zoals we nu ook al zien bij onder andere supermarkten en andere winkels. We zullen ook overschakelen op 100% cashless betalen.

Vorig jaar kon je op Sett reeds gebruik maken van je Smart Badge, om snel en contactloos gegevens te verzamelen op de verschillende beursstanden. De exposant ontvangt ook een lijst met leads van de bezoekers die informatie opgevraagd hebben. Hierdoor verdwijnen de fysieke visitekaartjes, folders en dergelijke. De inzet van de Smart Badge technologie is zowel milieuvriendelijk als volledig corona-proof.

Dit is op dit moment moeilijk om te zeggen. We wachten nu op een definitieve beslissing van de Veiligheidsraad rond de organisatie van beurzen in het najaar. Wij hebben er goede hoop op dat beurzen vanaf dit najaar volgens de anderhalve-meter-samenleving zullen kunnen plaats vinden. Uiteraard zijn wij ook afhankelijk van de actualiteit en de verdere verspreiding van het coronavirus. We volgen uiteraard deze ontwikkelingen op de voet en houden jullie op de hoogte via onze website, social media en nieuwsbrieven.

Wij zijn momenteel druk bezig om al onze beurzen corona-proof te maken. Zodra er duidelijkheid is vanuit de overheid rond de te nemen maatregelen voor de heropstart, communiceren we dit met jullie. Wij doen er alles aan om de veiligheid en gezondheid van alle betrokkenen te waarborgen. Easyfairs offers the safest place to meet!

Wij zijn goed bereikbaar ook al werken onze medewerkers deeltijds omwille van een groot aantal uitgestelde of gecancelde events. Twijfel niet om met één van onze collega’s contact op te nemen in geval van vragen. We helpen je graag verder! #StayStrong

Ticketvoorwaarden

Gezien de huidige situatie i.v.m. Covid-19, zijn er ook aangepaste ticketvoorwaarden van kracht. Indien Sett door overmacht niet kan doorgaan in oktober, heb je als tickethouder volgende mogelijkheden:

  1. Je houdt je ticket bij voor de editie van Sett in hetzelfde schooljaar. Je kan hiermee zelf naar Sett komen, of het ticket doorgeven aan een collega binnen je school (Gelieve wel vooraf de naamsverandering door te geven.)
  2. Je houdt je ticket bij voor de volgende editie, in het schooljaar 2021-2022. Je kan hiermee zelf naar Sett komen, of het ticket doorgeven aan een collega binnen je school. (Gelieve wel vooraf de naamsverandering door te geven.)
  1. Je kiest voor een terugbetaling van je ticket omdat je de volgende edities van Sett niet kan bijwonen.

Voor groepstickets gelden verder dezelfde voorwaarden als vorig jaar. Er kan tot 20% van het aantal tickets kosteloos geannuleerd worden, ten laatste 2 weken voor de beurs. Hierdoor heeft u de mogelijkheid uw tickets nu reeds aan te kopen aan vroegboektarief, zonder dat u al exact moet weten wie volgend schooljaar mee zal gaan naar Sett.

Verder zijn de algemene voorwaarden van Easyfairs Events steeds van toepassing. U vindt deze op deze pagina terug.
Previous
Next
Scroll naar top