Activiteiten lijst

Tentoonstelling
Activiteitstypen
Plaats
Rangschikken  
8 Resultaten
Lokaal 1, Voor iedereen
Stijn Vanhoof 

Feedback in de klas: verborgen leerkansen

Uren spenderen aan correctiewerk en feedback geven, maar vervolgens merken dat leerlingen er te weinig mee aan de slag gaan? Ontdek in deze lezing hoe het anders kan: feedback als wezenlijk onderdeel van je lesaanpak met als centrale vraag “Wat doet leerlingen leren?” Maak kennis met drie thema’s en bijhorende werkvormen uit het boek Feedback

Read More »
Lokaal 1
Ann Dejaegher 

Van Living Schools Lab tot Digisprong. Praktijkverhaal van een ondernemende en innovatieve school

In 2012 zette GO! Middenschool Ieper de eerste voorzichtige stapjes in de richting van digitaler onderwijs en werd het gebruik van iPads in de lessen voor het eerst uitgetest. Ze lieten zich inspireren door Europese projecten als Living Schools Lab en Creative Classsrooms Lab, waarin de Europese sleutelcompetenties rond ICT een grote rol speelden bij

Read More »
Lokaal 1, Secundair onderwijs

Een visie op totaal schoolbeleid, focus op leerlingen en leerkrachten – SO

Wij gaan op GO! Atheneum MXM al lange tijd voor kwaliteitsvol innovatief onderwijs. We focussen op leerlingen en leerkrachten. Welbevinden en welzijn. Gedreven vanuit een gedragen lange termijn visie uitgerold met veel kwaliteitsbewaking en borging rond alle aspecten, zetten we in op verandering en groei door het valideren van bestaande krachten binnen in de organisatie.

Read More »
Lokaal 1, Voor iedereen

Live podcast buiten de krijtlijnen

Buiten De Krijtlijnen is een podcast over onderwijs. Aan de hand van gesprekken met experts, leerkrachten, directeurs, pedagogen en ondernemers probeert het antwoorden te vinden op de onderwijsvraagstukken van deze tijd. Maar deze podcast wil ook inspireren, creëren en motiveren. Buiten De Krijtlijnen werd opgericht door Rinke Vanhoeck. Rinke is zelf actief in het onderwijs

Read More »
Basis onderwijs, Lokaal 1, Secundair onderwijs

Taalvaardig en lichaamsbewust programmeren zonder computer – BaO / SO

`Computationeel denken´ – wat houdt dat in? Hoe kan je leerlingen stimuleren om hiermee aan de slag te gaan, zodat de eigen grijze massa leert concurreren met voorgeprogrammeerde computers? We verleggen de focus van de programmeertaal (Scratch, Blockly, Java, Python,…) naar het eigen creatieve denken en doen. Dan komt de hele klas in beweging, wordt

Read More »
Scroll naar top