Lokaal 3

Professionele groei via video coaching

Op Stedelijk Lyceum Hardenvoort krijgen leraren tools aangereikt om te reflecteren over hun eigen functioneren. Starters krijgen een schoolmentor toegewezen en leren zelf videoopnames maken rond hun functioneren. Het voordeel is dat de betrokken lesgever altijd eigenaar is van de gemaakte beelden. Hierdoor kan de leraar allereerst zelfreflectie toepassen, om het vervolgens te delen met …

Professionele groei via video coaching Lees verder »

Praktijkverhaal van een aangepast didactiek en leeromgeving voor hoogbegaafde en sterklerende kinderen

Naar aanleiding van een gewijzigde context ging de school op zoek om leergroepen te maken: zuivere leergroepen, reguliere graadsklassen en graadsklassen voor sterke kinderen met specifieke zorgen rond hun sterkte. Fluctueren binnen het jaar is een gewoonte. Het schoolteam kijkt naar het kind: wat heeft het op dat moment nodig en past dan aan. Door …

Praktijkverhaal van een aangepast didactiek en leeromgeving voor hoogbegaafde en sterklerende kinderen Lees verder »

Scroll naar top