Lokaal 3

Een doorkijkje op Wittering.nl, een kindcentrum voor kinderen van 0 tot 12

Op Wittering.nl werken we met een curriculum gebaseerd op kernconcepten. De leerstof is dus niet geordend naar de oude vak-indeling, maar naar grote aan elkaar gerelateerde thema’s. Bovendien is de organisatie waarden-gestuurd en wordt het onderwijs vormgegeven in 4 units. Reeds 16 jaar geeft Wittering.nl onderwijs op eigenwijze wijze vorm, waarbij kinderen en leraren worden …

Een doorkijkje op Wittering.nl, een kindcentrum voor kinderen van 0 tot 12 Lees verder »

Zie jij het bos door de bomen in het land van onderwijsinnovatie?

Er zijn 1000den ideeën rond transformatie en technologie voor modern en innovatief leren. Wat kan je daar als school mee doen? Welke keuzes maak je? Hoe implementeer je je keuzes? Annelies Steenacker brengt op een inspirerende wijze een geïntegreerd verhaal over hypes, do’s en dont’s, valkuilen en mogelijkheden. Je leert interpretatief onderhandelen en wordt geprikkeld …

Zie jij het bos door de bomen in het land van onderwijsinnovatie? Lees verder »

Professionele groei via video coaching

Op Stedelijk Lyceum Hardenvoort krijgen leraren tools aangereikt om te reflecteren over hun eigen functioneren. Starters krijgen een schoolmentor toegewezen en leren zelf videoopnames maken rond hun functioneren. Het voordeel is dat de betrokken lesgever altijd eigenaar is van de gemaakte beelden. Hierdoor kan de leraar allereerst zelfreflectie toepassen, om het vervolgens te delen met …

Professionele groei via video coaching Lees verder »

Praktijkverhaal van een aangepast didactiek en leeromgeving voor hoogbegaafde en sterklerende kinderen

Naar aanleiding van een gewijzigde context ging de school op zoek om leergroepen te maken: zuivere leergroepen, reguliere graadsklassen en graadsklassen voor sterke kinderen met specifieke zorgen rond hun sterkte. Fluctueren binnen het jaar is een gewoonte. Het schoolteam kijkt naar het kind: wat heeft het op dat moment nodig en past dan aan. Door …

Praktijkverhaal van een aangepast didactiek en leeromgeving voor hoogbegaafde en sterklerende kinderen Lees verder »

Scroll naar top