Theater 2

Leergemeenschappen als basis voor schoolontwikkeling

Wouter Schelfhout, professor aan de universiteit Antwerpen, licht toe wat de meerwaarde is van het werken met leergemeenschappen, hoe je hiermee concreet en haalbaar kan werken aan schoolontwikkeling en vorm kan geven aan onderwijskundig beleid in lijn met het referentiekader onderwijskwaliteit (rOK). De focus ligt op: – Bestaande vormen van leergemeenschappen: waar zijn er verschillen, …

Leergemeenschappen als basis voor schoolontwikkeling Lees verder »

De AI leraar – De kracht van Artificiële intelligentie in jouw leerproces

Education technology (Edtech) verovert de onderwijswereld. Digitale leerplatformen zijn niet meer weg te denken uit onze lessen, maar de echte kracht (en waarde) van Edtech gaat veel verder dan Bingel, Smartschool of Google Classroom. Edtech geeft de leraar opnieuw de kans om de professional te zijn die hij werkelijk is met aandacht voor het persoonlijke …

De AI leraar – De kracht van Artificiële intelligentie in jouw leerproces Lees verder »

Mens stoor me niet

Jo was verslaafd aan multitasken. “Ik kwam nooit tot focus, enkel druk-druk-druk en brandjes blussen. Want alles is immers dringend. Door multitasking te benoemen en uit te sluiten, won ik 30% meer tijd gedurende mijn dagen. Ik maakte de helft minder fouten, die ik dan ook niet moest herstellen, en mijn stresslevel halveerde. Exact de …

Mens stoor me niet Lees verder »

Let me Edtech you! Leraren(teams) ondersteunen in digitale transformatie

In een mum van tijd schakelden we in Corona-tijden een aantal versnellingen hoger en wat enkele maanden geleden nog ondenkbaar was, werd ondertussen realiteit…. we leren en communiceren digitaal en online. En ook nu primeert natuurlijk een kwaliteitsvolle onderwijsaanpak voor iedereen, met de nodige zorg ook voor het welbevinden en het welzijn van elke leerling, …

Let me Edtech you! Leraren(teams) ondersteunen in digitale transformatie Lees verder »

Scroll naar top