
Computationeel denken in het secundair onderwijs
Computa…wat? Maak kennis met de concepten van computationeel denken en ga mee op proeverij door praktijkvoorbeelden binnen verschillende vakken.
Computa…wat? Maak kennis met de concepten van computationeel denken en ga mee op proeverij door praktijkvoorbeelden binnen verschillende vakken.
STEM-projecten evalueren is voor iedereen moeilijk. Wat moet je evalueren? Hoe moet je evalueren. Hoe hou je de werklast onder controle? Hoe rapporteer je? De cel iSTEM Inkleuren heeft voor een evaluatie-aanpak uitgewerkt en wil je enkele handvaten aanreiken om een haalbare, transparante en efficiënte manier van evaluatie uit te werken voor jouw leerlingen.
In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod van verschillende STEAM-tools die je kunt inzetten in je klas. We staan stil bij een aantal robots: LEGO SPIKE Prime – LEGO Mindstorms, mBot, InoBot, Shape Robotics Fable,… en bekijken hoe je die kan inzetten in de klas. We bekijken een aantal programmeertools zoals
In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod van verschillende STEAM – tools die je kan inzetten in je klas. We staan stil bij een aantal robots: Ozobot – LEGO SPIKE Essential – BlueBot – ProBot – Thymio,… en bekijken hoe je die kan inzetten in de klas. We bekijken een aantal
In deze workshop krijg je een overzicht van de verschillende mogelijkheden die LEGO Education biedt om met kleuters en kinderen van het buitengewoon onderwijs aan de slag te gaan met ICT en STEAM. We gaan aan de slag met de ‘Creative LEGO Duplo’ set aan de hand van heuse Duplo challenges, bekijken hoe je STEAM
In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod verschillende STE(A)M-tools die je kunt inzetten in je klas. Zowel robotica (LEGO WeDo, ozobot, mbot …), apps (Scratch (Jr), RunMarco, Tynker, …), als offline toepassingen (Scottie Go! Basic, …) komen aan bod. Je maakt kennis met de mogelijkheden en krijgt de tijd om je
In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod verschillende STEAM-tools die je kunt inzetten in je klas. We staan stil bij een aantal robots: LEGO SPIKE Prime – LEGO Mindstorms, mBot, InoBot, Shape Robotics Fable,… en bekijken hoe je die kan inzetten in de klas. We bekijken een aantal programmeertools zoals Halocode,
In deze workshop krijg je een breed, tastbaar en uitgebreid aanbod van mogelijkheden om nuttig en inhoudelijk aan de slag te gaan in de klas rond STEAM, programmeren en robotica. De tools die we tonen richten zich op leerlingen van 4 tot 6 jaar. Sommige tools zijn meer geschikt voor de jongere leerlingen, andere voor
Het STEAM-lab is een all-in pakket om aan de slag te gaan met Science, Technology, Engineering, Arts en Mathematics van in de kleuterklas tot in het hoger onderwijs! Het pakket bestaat uit de nodige hardware, de bijhorende software en het LearnMakeShare-platform, een digitale leeromgeving aangepast aan de meest recente onderwijsontwikkelingen. In deze leeromgeving vind je
Wil je graag met een tekstuele programmeertaal aan de slag gaan? Dan is Python een hele interessante taal om mee te starten. Wij gebruiken deze in combinatie met de Micro:Bit. Zo wordt alles net wat visueler en interessanter voor de leerlingen. Na deze les zal je de zelf de basis van Python kennen en enkele