Activiteiten lijst

Tentoonstelling
Activiteitstypen
Plaats
Rangschikken  
11 Resultaten
Secundair onderwijs, Workshop

STEAM-Lab op school – SO

Het STEAM-lab is een all-in pakket om aan de slag te gaan met Science, Technology, Engineering, Arts en Mathematics van in de kleuterklas tot in het hoger onderwijs! Het pakket bestaat uit de nodige hardware, de bijhorende software en het LearnMakeShare-platform, een digitale leeromgeving aangepast aan de meest recente onderwijsontwikkelingen. In deze leeromgeving vind je

Read More »
Secundair onderwijs, Workshop

Aan de slag met Python – SO

Wil je graag met een tekstuele programmeertaal aan de slag gaan? Dan is Python een hele interessante taal om mee te starten. Wij gebruiken deze in combinatie met de Micro:Bit. Zo wordt alles net wat visueler en interessanter voor de leerlingen. Na deze les zal je de zelf de basis van Python kennen en enkele

Read More »
Basis onderwijs, Workshop

STEAM en programmeren voor kleuters en eerste graad BuO

In deze workshop krijg je een breed, tastbaar en uitgebreid aanbod van mogelijkheden om nuttig en inhoudelijk aan de slag te gaan in de klas rond STEAM, programmeren en robotica. De tools die we tonen richten zich op leerlingen van 4 tot 6 jaar. Sommige tools zijn meer geschikt voor de jongere leerlingen, andere voor

Read More »
Secundair onderwijs, Workshop
Kevin Bostoen 

Aan de slag met STEAM tools voor het SO

In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod verschillende STEAM-tools die je kunt inzetten in je klas. We staan stil bij een aantal robots: LEGO SPIKE Prime – LEGO Mindstorms, mBot, InoBot, Shape Robotics Fable,… en bekijken hoe je die kan inzetten in de klas. We bekijken een aantal programmeertools zoals Halocode,

Read More »
Basis onderwijs, Workshop

Aan de slag met STE(A)M-tools voor het lager onderwijs – BaO

In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod verschillende STE(A)M-tools die je kunt inzetten in je klas. Zowel robotica (LEGO WeDo, ozobot, mbot …), apps (Scratch (Jr), RunMarco, Tynker, …), als offline toepassingen (Scottie Go! Basic, …) komen aan bod. Je maakt kennis met de mogelijkheden en krijgt de tijd om je

Read More »
Workshop
Kevin Bostoen 

Aan de slag met Fable Shape Robotics

In deze workshops maak je kennis met het modulaire robotsysteem van Shape Robotics: Fable. We gaan aan de slag in blockly, maar wie wil, kan gerust ook tekstueel aan de slag via Python. We bekijken niet alleen de joint – module (robotarm), maar gaan ook aan de slag met de spin – module (bewegende robot).

Read More »
Secundair onderwijs, Workshop
Marie-Paule Buyse  Natacha Gesquiere 

Evaluatie STEM-projecten

STEM-projecten evalueren is voor iedereen moeilijk. Wat moet je evalueren? Hoe moet je evalueren. Hoe hou je de werklast onder controle? Hoe rapporteer je? De cel iSTEM Inkleuren heeft voor een evaluatie-aanpak uitgewerkt en wil je enkele handvaten aanreiken om een haalbare, transparante en efficiënte manier van evaluatie uit te werken voor jouw leerlingen.

Read More »
Workshop
Jeroen De Jaeger 

VOLZET – Aan de slag met STEAM tools voor het BaO

In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod van verschillende STEAM – tools die je kan inzetten in je klas. We staan stil bij een aantal robots: Ozobot – LEGO SPIKE Essential – BlueBot – ProBot – Thymio,… en bekijken hoe je die kan inzetten in de klas. We bekijken een aantal

Read More »
Workshop
Kevin Bostoen 

Aan de slag met STEAM tools voor het SO

In deze workshop laten we je kennismaken met een breed aanbod van verschillende STEAM-tools die je kunt inzetten in je klas. We staan stil bij een aantal robots: LEGO SPIKE Prime – LEGO Mindstorms, mBot, InoBot, Shape Robotics Fable,… en bekijken hoe je die kan inzetten in de klas. We bekijken een aantal programmeertools zoals

Read More »
Scroll naar top